Blogger Backgrounds

bLoGeR bLoGeR tErHeBaT :)

Tuesday, August 2, 2011

ramadhan hanya sekali setahun



assalamualaikum semua..

pejam celik pejam celik tup tup da masok bulan ramadha.bulan yang penuh dengan keberkatan ALLAH s.w.t...Alhamdulillah kerana saya diberi peluang untuk menjalani ibadah puase pada ramadhan kali ini.syukur :)

banyak ganjaran yang ALLAH berikan pada kita pada bulan yang mulia ini.bukan senang nak dapat pahala..bak kata mama "pahala yang free free ni awak xnk,tapi dosa tuu awk carikk"
bila fikir fikir balik betol cakap mama.nak dapat dosa bukannya susah ponn,,kann.mngumpat je da dapat dosa.belom tengok yang besa besa lagi..ni pahala senang senang nk dapat kenapa kita harus tolak.masyaaallah.apa dah jadi dengan kita semua.

pada bulan yang mulia ini juga kita knalahh bnykkan membaca al-quran,selawat ke atas nabi,berzikir dan banyak lagi.sesungguhnya pahala yang allah berikan amatlahh banyak jika dibandingkan dengan bulan bulan yang lain.

anddd..1 moreeee thing.jangan ikot nafsu sangatt,,kita as a human being sikap tamak tu memng ada,tapii kita ada akal kann.gunalah akal.maklumlahh bulan ramadhan ni memang bnyk bazar ramadhan.banyakk lauk pauk,kuih muih dan semua jenis makanan ada.so,,,,kita janganlahh tamak sangat sampai semua benda kita nak beli.berjimat cermatlahh.klau mak kita da masak kat umah,kita beli yang mana patut je.xpayahlahh nak borong sampai satu bazar tuu.saya berpesan pada diri saya juga..normall lahh kann budak budak childish macam saya ni klau puase mcm mcm benda terliur,,hahaha..

okayy skrg saya nak bagtwuu yangg tadi mama masak maknan feveret kmi sekeluarga sampai along siap makan tambah laaggiii..saya pun apa kurangnya kannn.. :))









KARI KEPALA IKAN..huhuhu.sodapp

No comments:

Post a Comment